- Niniejszy regulamin określa prawa i obowiązki osób korzystających z myjni samochodowej Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Tomaszowie Mazowieckim Sp. z o. o., zwanych dalej klientami.
- Myjnia samochodowa Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Tomaszowie Mazowieckim Sp. z o. o., zwana dalej myjnią, świadczy usługi mycia pojazdów w ramach działalności prowadzonej przez Miejski Zakład Komunikacyjny w Tomaszowie Mazowieckim Sp. z o. o., zwany dalej MZK, z siedzibą przy ul. Warszawskiej 109/111 w Tomaszowie Mazowieckim.
- Myjnia świadczy usługi mycia samochodów osobowych, busów, autobusów, pojazdów ciężarowych, dostawczych, ciągników siodłowych oraz ciągników siodłowych z naczepą.
- Myjnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-19.00 oraz w sobotę w godz. 7.00-15.00.
- Dopuszczalny jest przestój myjni w celach serwisowych lub w przypadku wystąpienia awarii bez wcześniejszej informacji.
- Pełny zakres usług myjni oraz obowiązujące ceny tych usług wyszczególnione są w cenniku. Podane ceny są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT.
- Usługę wykonuje się po zleceniu jej zakresu pracownikowi myjni. Oddanie przez klienta pracownikowi myjni pojazdu celem wykonania dowolnej usługi w zakresie mycia pojazdu jest równoznaczne z akceptacją ceny tej usługi (zgodnie z obowiązującym cennikiem) oraz akceptacją wszystkich postanowień niniejszego regulaminu.
- Płatność za usługę następuje, w trakcie lub po umyciu pojazdu, w Biurze SKP gotówką, BLIKIEM lub kartą płatniczą. Dowodem zapłaty za usługę jest paragon fiskalny do odbioru w Biurze SKP. Faktura VAT dotycząca usługi mycia pojazdu wystawiana jest na życzenie klienta. Możliwe jest mycie pojazdów w formie bezgotówkowej w rozliczeniu bonu kwotowego na usługi świadczone przez MZK (mycie pojazdów) oraz w formie bezgotówkowej w rozliczeniu comiesięcznym po uprzednim ustaleniu warunków współpracy i podpisaniu umowy.
- Dla osób fizycznych posiadających Kartę Tomaszowianina ustanowiono rabat. Wystarczy przy dokonywaniu płatności za usługę okazać ważną kartę uprawniającą do zniżki, tj. Kartę Tomaszowianina, Kartę Tomaszowianina – Rodzina 3+ lub Kartę Tomaszowianina – Senior. Rabat z Kartą Tomaszowianina skierowany jest wyłącznie do osób fizycznych. Firmy oraz osoby bez Karty Tomaszowianina obowiązuje cena podstawowa, określona cennikiem.
- Pracownik myjni nie wprowadza ani nie wyprowadza pojazdu ze stanowiska roboczego – jest to obowiązek klienta.
- Każdorazowo przed rozpoczęciem mycia klient ma obowiązek zgłosić pracownikowi myjni miejsca podatne na uszkodzenia, które mogą powstać przy myciu pojazdu, takie jak świeżo lakierowane miejsca lub ubytki/uszkodzenia lakieru. W przypadku gdy klient nie zgłosi miejsc podatnych na uszkodzenia, myjnia nie ponosi odpowiedzialności za powstałe szkody.
- W przypadku zauważenia przez pracownika myjni lub zgłoszenia przez klienta jakichkolwiek miejsc podatnych na uszkodzenia lub uszkodzeń, które mogą się powiększyć w trakcie mycia, wpłynąć na stan pojazdu lub spowodować uszkodzenie urządzenia myjni automatycznej, pracownik myjni może odmówić wykonania usługi.
- Klient, który pomimo uszkodzenia pojazdu lub miejsc podatnych na uszkodzenia nie poinformuje o tym pracownika myjni, ponosi wyłączną odpowiedzialność za powstałe szkody podczas mycia pojazdu związane z powstaniem uszkodzenia, jego powiększeniem lub wpływem na stan pojazdu bądź uszkodzeniem urządzenia myjni automatycznej.
- Każdorazowo, najpóźniej przed rozpoczęciem świadczenia usługi mycia pojazdu, klient jest zobowiązany poinformować pracownika myjni o nietypowym, niefabrycznym wyposażeniu pojazdu zamocowanym do nadwozia (np. bagażniki dachowe, uchwyty na rowery, relingi, anteny, okleiny samochodowe itp.).
- Aby uniknąć szkód w pojeździe podczas mycia, przed uruchomieniem myjni osoba zlecająca mycie jest zobowiązana do:
- zamknięcia okien, okien dachowych oraz drzwi pojazdu,
- wsunięcia anten, przełożenia ich do tyłu pojazdu lub ich wymontowania,
- złożenia lub zdemontowania dużych lub szeroko rozłożonych lusterek,
- sprawdzenia przymocowanych części pojazdu i zdemontowania luźno przymocowanych elementów wyposażenia pojazdu,
- ustawienia pojazdu prosto i na środku pomiędzy szynami jezdnymi,
- wyłączenia silnika po ustawieniu pojazdu,
- włączenia biegu w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów do pozycji „P”,
- zaciągnięcia hamulca ręcznego,
- opuszczenia pojazdu i przejścia do poczekalni myjni (dotyczy wszystkich osób).
- Pracownik myjni może odmówić wykonania usługi w przypadku zauważenia luźno przymocowanych elementów wyposażenia pojazdu, które nie zostaną przez klienta zdemontowane.
- Myjnia nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe wskutek mycia (domywania) pod wysokim ciśnieniem wody.
- Myjnia nie odpowiada za odkształcenia nadmiernie rozgrzanych tarcz hamulcowych.
- Myjnia nie odpowiada za odklejanie się podczas mycia pod wysokim ciśnieniem naklejonych oklein, np. reklam, napisów lub logo na pojeździe.
- W przypadku niezastosowania się przez klienta do regulacji – obowiązków wynikających z niniejszego regulaminu – myjnia nie odpowiada za powstałe szkody.
- Myjnia nie odpowiada za szkody powstałe na terenie myjni, przed i po wykonaniu usługi mycia, o ile szkoda nie jest następstwem nienależytego wykonania usługi mycia pojazdu.
- Myjnia nie odpowiada za rzeczy wartościowe pozostawione w pojeździe (np. laptopy, telefony, tablety, aparaty fotograficzne, pieniądze, biżuterię itp.).
- W czasie trwania usługi mycia pojazdu na stanowisku roboczym może przebywać tylko personel myjni.
- Podczas usługi klient powinien przebywać w poczekalni myjni lub na zewnątrz myjni i w tym czasie nie powinien opuszczać terenu bazy MZK.
- Klient powinien odebrać pojazd w terminie uzgodnionym z pracownikiem myjni odpowiedzialnym za jego przyjęcie.
- Myjnia nie świadczy usług parkingowych. W przypadku nieuzasadnionego pozostawienia pojazdu na terenie myjni lub zajezdni MZK zostaną powiadomione odpowiednie służby w celu odholowania pojazdu na parking strzeżony na koszt klienta.
- Klient zobowiązany jest do sprawdzenia jakości wykonanej usługi i jeśli ma jakiekolwiek uwagi lub zastrzeżenia, powinien zgłosić je pracownikowi myjni bezpośrednio po wykonanej usłudze, jeszcze przed opuszczeniem terenu myjni. Po wyjeździe z terenu myjni reklamacje nie będą uwzględniane!
- Pracownicy myjni nie sprawują nadzoru nad kolejnością obsługiwania klientów korzystających z usług myjni.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 1 stycznia 2025 roku.